МОВЛЕННЄВА РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ МАНІПУЛЯТИВНОГО ВПЛИВУ НА АДРЕСАТА В АНГЛІЙСЬКОМОВНОМУ РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ

  • О. Д. МАКЄДОНОВА
Ключові слова: рекламний дискурс, мовленнєвий вплив, стратегія маніпулятивного впливу, маніпулятивна тактика

Анотація

Стаття присвячена аналізу мовленнєвої реалізації стратегії маніпулятивного впливу на адресата в англійськомовному рекламному дискурсі. До реалізації цієї стратегії залучаються тактики, які спрямовані на активізацію у свідомості адресата позитивних ціннісних орієнтирів, їх асоціацію з предметом рекламування, отримання задоволення від придбання рекламованого товару чи послуги.

Актуалізація стратегії маніпулятивного впливу здійснюється шляхом залучення лексем на позначення базових ціннісних концептів потенційної аудиторії та словосполучень, що номінують емоційні стани людини.

Посилання

1. Безлатный Д. В. Психология в рекламе : искусство манипуляции общественным сознанием. Москва : ООО «Ваш олиграфический партнер», 2011. 236 с.
2. Гачев Г. Д. Ментальности народов мира. Москва : Алгоритм, Эксмо, 2008. 544с.
3. Карпенко О. Троянські коні телереклами : мовні маніпуляції. Київ : Смолоскип, 2007. 114 с.
4. Колокольцева Н. Т. Рекламный дискурс и рекламный текст / под науч. ред. Н. Т. Колокольцевой. Москва : Флинта, 2011. 296 с.
5. Литунов С. Н. Секреты манипуляций в рекламе. URL: http://rechevoe_vozdejjstvie_i_jazykovoe_manipulirovanie_v_reklame.html. (дата звернення: 15.11.2019).
6. Мартинюк А. П. Дискурсивний інструментарій аналізу англомовної реклами. Лінгвістика ХХІ століття : нові дослідження і перспективи. 2009. № 3. С. 159-167.
7. Наумова Е. О. Прецедентные тексты как инструмент креативности в современной публикации. Москва: МГУП, 2007. 170c.
8. Панкратов В. Н. Манипуляции в общении и их нейтрализация. Москва : Изд-во Института Психотерапии, 2001. 208 с.
9. Попова Е. С. Структура манипулятивного воздействия в рекламном тексте. Известия Уральского госуд. ун-та. 2002. № 24. С. 276-288.
10. Радченко К. В. Маніпуляційний вплив засобів масової інформації на формування свідомості та вибору людини. URL: http://vuzlib.com/content/view/862/94 (дата звернення: 10.11.2019).
11. Barton D. Language Online : Investigating Digital Texts and Practices. Routledge, 2013. 208 p.
12. Lung H. Mind Manipulation : Ancient and Modern Ninja Techniques. Secaucus : Citadel Press, 2002. 192 p.
Опубліковано
2019-12-25
Як цитувати
МАКЄДОНОВА, О. Д. (2019). МОВЛЕННЄВА РЕАЛІЗАЦІЯ СТРАТЕГІЇ МАНІПУЛЯТИВНОГО ВПЛИВУ НА АДРЕСАТА В АНГЛІЙСЬКОМОВНОМУ РЕКЛАМНОМУ ДИСКУРСІ. Нова філологія, (78), 28-35. вилучено із http://www.novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/32
Розділ
Статті