ФРЕЙМОВА СТРУКТУРА ЕТИКЕТНИХ СИТУАЦІЙ

  • Ю. M. ДЕРЕВЯНКО
Ключові слова: статичний фрейм, динамічний фрейм, фрейм-сценарій, етикетна ситуація, когнітивний простір, ментальна структура

Анотація

Статтю присвячено когнітивним засадам вивчення мовленнєвого етикету та етикетних ситуацій зокрема. Розглянуто наявні підходи до фреймового аналізу етикетних ситуацій. Зосереджено увагу на особливостях актуалізації когнітивних структур у соціально прийнятному вербальному вираженні в межах мовленнєвого етикету.

Посилання

1. Аверкиева М. С. Семантическое и концептуальное пространства русского этикета : автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.19. Екатеринбург, 2009. 21 с.
2. Агаркова О. А. Речевая модель акта благодарности в татарском языке. Современные проблемы науки и образования. 2015. № 2 (часть 2). 8 с.
3. Айвазова В. В. Элементы сценария «благодарность» в дискурсе английских волшебных сказок. Молодой ученый. 2010. №1-2. Т. 2. С. 55-60.
4. Алимжанова Г. М. Сопоставительная лингвокультурология : взаимодействие языка, культуры и человека. Алматы, 2010. 300с.
5. Бердникова А. Г. Речевой жанр благодарности : когнитивный и семантико-прагматический аспекты : автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.01. Новосибирск, 2005. 23 с.
6. Вежбицкая А. Язык. Культура. Познание. М.: Pусские словари, 1996. 416 с.
7. Дейк Т. А. Ван. Язык. Познание. Коммуникация. М., 1989. 310 с.
8. Красных В. В. Этнопсихолингвистика и лингвокультурология. Курс лекций. М. : «Гнозис», 2002. 284 с.
9. Минский М. Фреймы для представления знаний. М., 1979. 151 с.
10. Минский М. Остроумие и логика когнитивного бессознательного. Новое в зарубежной лингвистике. Вып. XXIII. М. : Прогресс, 1988. С.230-281.
11. Морозова Е. Б. Невербальный этикет в его соотношении с вербальным : автореф. дис. … канд. филол. наук : 10.02.19. Москва, 2006. 22 с.
12. Никонова Ж. В. Фреймовый анализ как метод лингвистического описания вербальных структур. Вестник ТГУ. 2007. Вып. 6 (50). С. 229 – 233.
13. Селіванова О. О. Сучасна лінгвістика : термінологічна енциклопедія. Полтава : Довкілля. К., 2006. 716 с.
14. Шевченко И. С. Концепт коммуникативного поведения и жанр. Жанры речи. Саратов, 2015. Вып. 1. C. 24-30.
15. Escandell-Vidal V. Towards a cognitive approach to politeness. Language Sciences; 18 (3-4), 1996. P. 629-650.
16. Hofstede G. Culture's Consequences : Comparing Values, Behaviors, Institutions and Organizations Across Nations. SAGE, 2001. 596 p.
17. Howard K. M. When meeting Mrs. Teacher each time we should show respect : Standardizing respect in a Northern Thai classroom. Linguistics and Education, 20 (3), 2009. –P. 254-272.
18. Schank R. C., Abelson R.P. Scripts, Plans, Goals, and Understanding : An inquiry into human knowledge structures. Psychology Press, 2013. 256 р.
19. Ungerer F., Schmid H.-J. An Introduction to Cognitive Linguistics. Routledge, 2006. 400 p.
Опубліковано
2019-03-26
Як цитувати
ДЕРЕВЯНКОЮ. M. (2019). ФРЕЙМОВА СТРУКТУРА ЕТИКЕТНИХ СИТУАЦІЙ. Нова філологія, (75), 25-30. вилучено із http://www.novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/87
Розділ
Статті