РОЛЬ ПЕРЦЕПТИВНОЇ МЕТАФОРИ В ОБРАЗНІЙ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ БАЛЬНОГО ТАНЦЮ

  • М. В. СЄДАКОВА
Ключові слова: перцептивна метафора, модальність, бальний танець, англійськомовний хореографічний дискурс

Анотація

Статтю присвячено ролі перцептивної метафори в образній репрезентації бального танцю. За результатами дослідження 200 метафоричних репрезентацій бальних танців, відібраних із англійськомовних текстів хореографічного спрямування (загалом 150 текстових фрагментів), виявлено продуктивні внутрішньомодальні та міжмодальні моделі метафоричних переносів, а також основні механізми їх формування. З’ясовано, що одиниці, які метафорично уживаються в хореографічних текстах, завжди мають позитивне смислове навантаження. За допомогою перцептивної метафори бальний танець представлений яскравим, різноманітним, динамічним явищем, важливим видом творчої діяльності людини, яка стимулює позитивні емоції та задоволення.

Посилання

1. Арнольд И. В. Экспрессивные средства английского языка : сборник научных работ. ЛГПИ, 1975. 137 с.
2. Арутюнова Н. Д. Метафора и дискурс. Теория метафоры. М. : Прогресс, 1990. С. 5-32
3. Арутюнова Н. Д. Язык и мир человека. М. : «Языки русской культуры», 1999. 896с.
4. Левчина И. Б. Развитие семантической структуры синестезических прилагательных : автореф. дис. … канд. фил. наук : 10.02.04. СПб., 2003. 20 с.
5. Мечковская Н. Б. Семиотика : Язык. Природа. Культура: Курс лекций: учеб. Пособие. 3-е изд., стер. М. : Издательский центр «Академия», 2008. 432 с.
6. Основи загальної психології : навч. посібник у 2-х т./Укл. : Полозенко О. В., Омельченко Л. М., Яшник С. В. та інші. К : НУБіП, 2009. Т.ІІ. 257 с.
7. Потебня А. А. Мысль и язык. Спб, 1999. 191 с.
8. Селиванова О. О. Сучасна лінгвістика : напрями і проблеми : підручник. Полтава : Довкілля, 2008. 712 с.
9. Телия В. Н. Метафора в языке и тексте : монография. М. : Наука, 1988. 176 с.
10. Уорф Б. Отношение норм поведения и мышления к языку. Новое в лингвистике. Вып.1. М. : Изд-во иностр. лит., 1960. С.135-168.
11. Bloomer W. Ballroom Dancing. What No one will tell you. Lulu Press, Inc, 2015 257 р.
12. Chow W. American Dancer Magazine. May-June 2015 URL: https://issuu.com/americandancer/docs/admmay-june15-issuu
13. Courtenay Castle. Better Dancing, 1974. Pp. 370
14. Del Gaone M.. Dancesportlife. Dancing on a Budget : 4 Creative and Effective Ways to Do It. URL: https://dancesportlife.com/blog/dancing-on-a-budget/
15. Drake-Boyt E.. Latin Dance. ABC-CLIO, 2011. Pp.161
16. Fishkin R. L. Dance : A practical Guide to Pursuing the Art. Capstone, 2010 Pp.48
17. Freeman J. Dance Class. Herms House, 2007. Pp. 256
18. Freeman M. N. Poetry and the scope of metaphor : Toward a cognitive theory of literature. Metaphors and Metonymy at the Crossroads : A Cognitive Perspective. B.; N.Y. : Mouton de Gruyter, 2002. Pp.253-281.
19. Hamilton S. L. Ballroom, 2011 Pp.32
20. Horwood C. R. Craig Revel Horwood’s Ballroom Dancing : A guide to mastering the basic steps for absolute beginners. Hachette UK, 2010. Pp.160
21. How to Dance The Foxtrot. Anon. Read Books Ltd, 2016. Pp.48
22. Klinkmann Sven-Erik. Popular Imagination : Essays on Fantasy and Cultural Practice, 2002. Pp.311
23. Lakoff G., Johnson M. Metaphors we live by, 2003. Pp.276
24. Learn & Master. Ballroom Dance with Jaimee Simon & Mark Short. Lesson Book. URL: https://www.learnandmaster.com/ballroomdance/resources/Dance_LessonBook.pdf
25. Marion S. Johnathan. Ballroom: Culture and Costume in Competitive Dance. Berg, 2008. Pp.224
26. Paine Lyn, National Dance Teachers Association. The complete guide to Primary Dance, Human Kinetics, 2018. Pp. 120
27. Sawyer M. L., Thomas D. I. The Temptation to Tango : Journeys of Intimacy and Desire, 2005. Pp.191
28. Selmi F., Fancello S. Lecture URL: https://www.youtube.com/watch?v=qFNKocfA6sU&t=274s
29. Silvester V., Silvester T.. Modern Ballroom Dancing, Trafalgar Square Pub., 2005. Pp. 304
30. Smith-Autard J. M. Dance composition : A practical Guide to Creative Success in Dance Making, 2010. Pp. 248
31. The National Geographic Society. Volume 204, 2003. Pp. 670
32. Thompson R. F. Tango: The Art History of Love. Knopf Doubleday Publishing Group, 2010. Pp. 384
33. Weinstein R. Become a Man of ConfiDance: Dance Your Way to Self-Esteem, Happiness, Romance and Adventure. Xlibris Corporation, 2012. Pp. 204
34. Welsh-Asante K. African Dance : An Artistic Historical, and Philosophical Inquiry, 1996. Pp. 254
35. Wright J P. Social Dance : Steps to Success. Human Kinetics, 2013. Pp. 323
36. Yolen J. Dinosaur Dances. 2014, Pp. 40
37. Zona C., George C. Gotta Ballroom. Human Kinetics, 2008. Pp. 214
Опубліковано
2018-12-17
Як цитувати
СЄДАКОВА, М. В. (2018). РОЛЬ ПЕРЦЕПТИВНОЇ МЕТАФОРИ В ОБРАЗНІЙ РЕПРЕЗЕНТАЦІЇ БАЛЬНОГО ТАНЦЮ. Нова філологія, (74), 89-93. вилучено із http://www.novafilolohiia.zp.ua/index.php/new-philology/article/view/118
Розділ
Статті