СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФРАНЦУЗЬКИХ ПОЛІТИЧНИХ ГАСЕЛ (НА МАТЕРІАЛІ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ КАМПАНІЙ 2017 І 2022 РОКІВ)

Ключові слова: політична комунікація, вибори, політичне гасло, емоційні звернення, слоган, маніпуляція, стилістичні засоби

Анотація

У статті досліджено стилістичні особливості французьких політичних гасел, які були заявлені кандидатами під час президентських кампаній 2017 і 2022 рр. Політичні гасла є важливим елементом у політичній комунікації, особливо у передвиборчій, оскільки вони слугують потужним інструментом для формування образу кандидата перед потенційним електоратом, а також вони є засобом передачі ключових політичних меседжів. Аналіз зосереджений на стилістичних, лінгвістичних, прагматичних аспектах політичних гасел, які формують вплив на реципієнтів. Виявлено ключові стилістичні засоби, такі як персоніфікація, метафори, риторичні прийоми, повторення, антитези, імперативні конструкції. Розглянуто роль соціокультурного контексту у формуванні політичних гасел. Окрім того, наш аналіз дає змогу зрозуміти, за рахунок яких стилістичних засобів і прийомів політичні меседжі стають потужною зброєю для залучення більшої кількості виборців. Окрему увагу приділено прагматичному аспекту впливу: яким чином стилістичні прийоми у гаслах сприяють створенню довіри, емоційної близькості або мобілізації електорату. Ґрунтуючись на порівняльному аналізі, ми змогли виявити зміни у стилістичних підходах, які, своєю чергою, відображають трансформації у політичних тенденціях і напрямах політичного життя у Французькій Республіці. Проаналізовано відмінні і схожі риси у політичних гаслах двох останніх президентських перегонів, а саме особливо увагу було приділено лідерам цих кампаній Емманюелеві Макрону, чинному президенту Франції, і Марін Ле Пен, представниці праворадикальної партії «Національне об’єднання». Розглянуто різні стилістичні аспекти: лаконічність, емоційність (емоційно насичена лексика), тональність.Також досліджено комунікативні стратегії кожного з кандидатів, які реалізуються через вибір певних лексичних і стилістичних прийомів, які відповідають їхній політичній ідентичності та цільовій аудиторії. Зроблено висновок щодо успішності підбору деяких стилістичних засобів, а також ефективності застосування політичних гасел та їхнього впливу на свідомість реципієнтів.

Посилання

1. Зелінська О. Гасла політичної реклами як один з інгредієнтів української мовної дійсності. Закарпатські філологічні студії. 2021. № 15. С. 19–23. DOI: https://doi.org/10.32782/tps2663-4880/2021.15.3
2. Caillet, J. Présidentielle: le slogan reste-t-il «l’arme fatale d'une campagne»? Radio France. 2022. https://www.radiofrance.fr/franceculture/presidentielle-le-slogan-reste-t-il-l-arme-fatale- d-une-campagne-7537555
3. Maingueneau, D. Slogans et candidats à l’affiche. Nordic Journal of Francophone Studies / Revue nordique des études francophone. 2023. № 6(1). Р. 45–55. DOI: https://doi.org/10.16993/rnef.104
4. Perloff, R.M. The Dynamics of Political Communication: Media and Politics in a Digital Age. 2nd ed. London and NewYork: Routledge, 2017, 500 p.
Опубліковано
2025-07-01
Як цитувати
Хода, А. О. (2025). СТИЛІСТИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФРАНЦУЗЬКИХ ПОЛІТИЧНИХ ГАСЕЛ (НА МАТЕРІАЛІ ПРЕЗИДЕНТСЬКИХ КАМПАНІЙ 2017 І 2022 РОКІВ). Нова філологія, (98), 159-165. https://doi.org/10.26661/2414-1135-2025-98-20
Розділ
Статті